۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 1004619

کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران به مدال نقره وزن 86 کیلوگرم المپیک بسنده کرد.

یزدانی در سومین المپیک نقره گرفت

رقابت‌های ۲ وزن نخست پیکارهای کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس از ساعت ۱۱:۳۰ روز گذشته (پنجشنبه) برگزار و حسن یزدانی با حضور در فینال این مسابقات مدال نقره خود را در وزن 86 کیلوگرم قطعی کرد.

رقابت‌های رده‌بندی و فینال وزن ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم از ساعت ۲۱ جمعه شب آغاز شد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل الکساندر لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. وی در دور بعد هم با نتیجه ۹ بر ۴ از سد داورن کورگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

وی در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کشتی آزاد بازی های المپیک با نتیجه ۷ بر یک مایلس امینه دارنده نشان برنز جهان از سن مارینون را شکست داد و به فینال وزن ۸۶ کیلوگرم المپیک رسید.

یزدانی با راهیابی به فینال پاریس، سومین فینال المپیکی خود را تجربه کرد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال طلا و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به مدال نقره رسید.

یزدانی برای کسب نشان طلا و تاریخ‌سازی در ورزش ایران شامگاه امشب (جمعه) به مصاف ماگومد رمضان‌اف بلغارستانی رفت. رمضان‌اف پیش از رسیدن به فینال این مسابقات، آرون بروکس نابغه کشتی آمریکا را شکست داده بود.

جدال حساس و سرنوشت ساز یل ایرانی جهان کشتی از ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه به وقت ایران در سالن شامپ دمارس آرنا در شهر پاریس آغاز شد. در دقایق نخستین این مسابقه یزدانی در کتف خود به شدت احساس درد داشت و حتی پزشکان برای مداوای وی وارد تشک شدند. این مصدومیت موجب شده بود تا رمضان‌اف بلغاری حملات بیشتری داشته باشد و حتی یزدانی اخطار 30 ثانیه را داور دریافت کرد اما کاپیتان ایران در همان اوایل اخطار حریف را خاک کرد اما داوران امتیازی به وی ندادند.

کادر پزشکی مسابقات برای دومین بار وارد تشک شدند اما یزدانی همچنان اصرار به کشتی داشت و کشتی در سه دقیقه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود رمضان‌اف به پایان رسید.

در سه دقیقه دوم نیز مصدومیت کتف به حریفی چغر برای او تبدیل شد. با وجود این مصدومیت یزدانی در سه دقیقه دوم عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی داور به حریف وی اخطار 30 ثانیه داد.

در حالی که مسابقه یک بر یک سه سود یزدانی بود رمضان‌اف با خاک کردن یزدانی و روی پل بردن، توانست 6 امتیاز دیگر بگیرد و در نهایت حریف بلغاری با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلای وزن 86 کیلوگرم رسید و یزدانی به نقره بسنده کرد.

در دیدارهای رده‌بندی این وزن آرون بروکس آمریکایی با برتری پنج بر صفر برابر شاپیوف ازبک و داورن کورگولیف کشتی‌گیر روسی الاصل یونان با شکست مایلس امینه از سن مارینو به مدال های برنز مشترک وزن ۸۶ کیلوگرم رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.